Assalammualaikum guys, harini aq nak tunjuk contoh apa yang aku belajar dari word dalam kelas haritu.


Dalam kelas kami diajar bagaimana nak buat laporan thesis dengan baik, cara nak belajar dalam kelas ni memang kena follow setiap langkah yang Dr ajar. Maksudnya kami kena buka dua skrin kat laptop tu baru la boleh sync dengan Dr dan tak terlepas pengajian dalam kelas.

First belajar cara nak buat table content, table and graf, header dan bibliography. Bila dah belajar baru rasa buat assiggment tu tersusun sikit sebab dah ikut format dengan gaya UKM yang betul. Bonus utuk aku pulak ialah sebab aku ada ambil subjek literasi maklumat so aku diajar cara guna Mendeley which mena lagi senang la nak guna word ni untuk buat thesis.



Nampak macam senang ja nak buat ni semua last2 makan hari juga nak siapkan huhuu nasib Dr bagi dua minggu untuk siapkan. Kat atas tu aku tunjuk contoh sikit first part kita kena buat. 

 

Comments

Popular Posts