PENGENALAN APLIKASI KOMPUTER




Assalammualaikum korang semua, kali ni nak cerita salah satu subjek yang aku belajar.

Subjek ini merupakan subjek wajib fakulti untuk pelajar di bawah fakulti ekonomi. Bagi pelajar jurusan sarjana muda ekonomi mereka akan mengambil sabjek ini pada semester 2 mengikut plan cadangan yang telah diberikan oleh pihak fakulti.  Pada semester ini aku mengambil set 2 yang di ajar oleh Dr Norazila bt Mad.

Tujuan subjek ini diajar kepada pelajar fakulti FEP adalah untuk menambahkan nilai modal insan dalam diri setiap pelajar agar boleh meningkatkan skill komputer di tempat kerja nanti. Kursus ini lebih kepada praktikal berbanding teori yang hanya mempunyai empat bab sahaja. Saya belajar bagimana memanfaatkan Microsoft Office seperi Microsoft Word, Excel, Power Point dan Microsoft Access.



Alhamdulillah aku masih boleh mengikuti kelas ini dengan baik, walaupun pada awalnya agak susah bagi saya, dan tak lupa juga dengan bantuan kawan-kawan lah saya boleh siapkan segala tugasan yang telah diberikan

Comments

Popular Posts